راه‌اندازی مراكز داده‌پردازی؛ استراتژی مقابله با جنگ نرم وهابيت
 
بصیرت و جنگ نرم
بــــصــــیــــرتــــ و جــــنــــگــــ نــــرمــــ

گروه فضای مجازی: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمكران، فعاليت كنونی فضای سايبری داخلی را منفعل ارزيابی كرد و گفت: برون‌رفت از وضعيت انفعالی منوط به ايجاد شبكه‌های اجتماعی ديجيتال، ترويج وحدت‌رويه و راه‌اندازی مراكز داده‌پردازی و اطلاعات است.

حجت‌الاسلام ‌«مرتضی وافی» معاون فرهنگی مسجد مقدس جمكران

حجت‌الاسلام ‌«مرتضی وافی» معاون فرهنگی مسجد مقدس جمكران و مدير مركز مطالعات راهبردی نشريه خيمه، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، با بررسی شاخصه‌های جنگ نرم رسانه‌ای عليه تشيع، گفت: با حركتی فعالانه می‌توان قبل از وقوع اتفاق، با تحكيم مبانی فكری و مناسك آئينی تشيع كه نقطه اصلی حملات دشمنان است، فعاليت‌های سايبری را طرح‌ريزی كرد تا شبهه نتواند جای خود را در ذهن و فكر آحاد مردم بگسترد.

وی در ارزيابی وضعيت نامطلوب فضای سايبری داخلی، اظهار ناخرسندی كرد و گفت: اكنون در استفاده محدود از نيروها و توانمندی‌های افراد و به نوعی كاربر اينترنتی ضعيف عمل كرده‌ايم، در حالی‌كه مخالفان اسلام بالاخص وهابيت با آشنايی كافی فعاليت‌های مطلوبی انجام دادند كه با مشاركتی كردن فضای سايت‌ها و پايگاه‌ها می‌توان رفع معضل كرد.

مدير مركز مطالعات راهبردی نشريه خيمه در پاسخ به خبرنگار ايكنا مبنی بر ضرورت كفايت بر تقابل تدافعی برای غلبه با فعاليت‌های منحط مخالفان، بيان كرد: تاكنون در فعاليت‌های سايبری منفعلانه عمل كرديم در حالی‌كه با حركتی فعالانه می‌توان قبل از وقوع اتفاق با تحكيم مبانی فكری و مناسك آئينی تشيع فعاليت‌هايی را طرح‌ريزی كنيم.

وافی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت ايجاد وحدت‌رويه‌ در شيوه پاسخگويی، تصريح كرد: با اين عمل می‌توان پاسخ قانعی را در فضای سايبر به مخالفان تشيع داد و به اين ترتيب بايد نوع نگاه‌ و طرز تلقی را نسبت به مبانی دينی و فكری واحد كرد و با جمع‌بندی مباحث از شبهه‌افكنی جلوگيری كنيم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمكران ادامه داد: البته گاهی پاسخ‌های شبهات خود باعث طرح شبهه‌ای جديد و نهايتاً منجر به پارادوكس و ضديت در اذهان كاربران می‌شود، كه ادامه اين روند احساس خطر ايجاد می‌كند و اگر نكات ذكر شده رعايت نشود در آينده با هجمه گسترده سؤالات و شبهات روبرو می‌شويم و به تعبير مقام معظم رهبری از شبيخون فرهنگی خواهيم گذشت و غارت فرهنگی بلكه يك قتل عام فرهنگی اتفاق خواهد افتاد.

وی برای برون‌رفت از وضعيت كنونی پيشنهاد كرد: نمايشگاهی را تحت عنوان نمايشگاه رسانه‌ ديجيتال سالانه داريم و اكنون اين مرحله را رد كرديم و به نوعی با اينترنت و توليد سايت آشنا هستيم و بايد از مرحله تشويق كاربران برای وبلاگ‌نويسی گذشت و بايد به سراغ رسانه‌های اجتماعی ديجيتال برويم.

مدير مركز مطالعات راهبردی نشريه خيمه افزود: اولاً شبكه‌های اجتماعی ديجيتال و رسانه‌های مشاركتی را با وحدت‌رويه بايد ترويج كنيم، اكنون هيچ نشستی ميان مراكز پاسخگويی به شبهات و افرادی كه در اين زمينه فعاليت می‌كنند تحت عنوان يك بنياد مشاهده نمی‌كنيم؛ به اين ترتيب پيشنهاد ما راه‌اندازی «بنياد برتر»، بنياد رشد و توسعه رسانه‌ها است كه فعاليت‌های مقدماتی را در راستای اتحاد و پيوند گروه‌های پراكنده و جزيره‌ای سايبری آغاز كرديم.

وافی راه‌اندازی كانون‌های تخصصی را به عنوان راه‌حل سوم برای برون‌رفت از وضعيت انفعالی پيشنهاد كرد و گفت: با راه‌اندازی مراكز داده‌پردازی و اطلاعات به افكارسنجی كاربران بايد پرداخته شود تا توسط اين مراكز وضعيت داخلی جامعه و حركت دشمن را رصد كنيم در حالی‌كه اكنون صرفاً براساس نظرات شخصی و سليقه‌ای نسبت به يك موضوع، حساس شده و عكس‌العمل‌هايی را انجام می‌دهيم و بعد با عقب‌نشينی در جای خود ساكن می‌شويم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمكران با بيان اين مطالب اين‌گونه به سخنان خود پايان داد: اگر در فضای سايبر خواستار حركت جدی باشيم بايد از مرحله كنونی گذر كنيم، تا چه زمانی می‌توان با تفكرات سليقه‌ای و نوع نگاه‌ها و طرز تفكرات شخصی منشأ تصميم‌گيری‌های كلان در سطح جامعه شد؛ بنابراين با راه‌اندازی مركز داده‌پردازی و رصد دقيق فضای حقيقی و مجازی با ارائه اطلاعات و آمار موثق می‌توان خروجی مشخصی داشت.

منبع:ایکنا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ

سلام و درود بر شما بازدی کننده گرامی عزیزان این وبلاگ چندین آدرس دارد که به آدرس اصلی یعنیbasirat-softear.loxblog.comمنتهی میشود. شما میتوانید با عضویت در سایت مارو کمک کنید!2 دقیقه وقت نمیگیره. امیدوارم که مارو از نظراتتون بی بهره نسازید. ممنون یاعلی مدد
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و جنگ نرم و آدرس basirat-softwar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 88
بازدید هفته : 311
بازدید ماه : 304
بازدید کل : 218182
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1